Celem zajęć jest poprawa funkcjonowania motoryki małej czyli precyzyjnych ruchów dłoni, palców; ogólnej sprawności ruchowej całej dłoni oraz ciała. Zajęcia prowadzone są indywidualnie, w dostosowaniu do wieku oraz indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka. Pracy towarzyszy atmosfera wzajemnego zaufania, zabawy, wsparcia i życzliwości terapeuty.
NA TERAPII RĘKI UCZYMY SIĘ:
- samodzielności, usprawniamy czynności samoobsługowe tj. ubieranie, zapinanie guzików, wiązanie butów itp.
- odpowiednio rozkładać napięcie mięśniowe (gdy nacisk na kartkę jest zbyt silny lub słaby),
- prawidłowo chwytać narzędzie pisarskie: długopis, kredka,
- pisać ergonomicznie, tak by ręka się nie męczyła zbyt szybko,
- poprawiamy koordynację oko-ręka,
- dostarczamy bodźców sensorycznych, wrażeń dotykowych tj. różne struktury, masy, konsystencje, kształty, uczymy ich rozpoznawania za pomocą zmysłu dotyku,
- kształtujemy dobrą motywację do działania, zabawy,
- wzmacniamy wiarę we własne możliwości dziecka.
NA TERAPIĘ RĘKI KIERUJEMY GDY TWOJE DZIECKO:
- ma opóźniony rozwój ruchowy lub nie lubi aktywności ruchowych tj. zabawy na placu zabaw, biegania, wspinania na drabinki, kopania piłki, zabawy w piaskownicy
- ma trudności z koordynacją wzrokowo-ruchową np. łapanie/rzucanie piłki do celu, kopanie piłki do bramki, wycinanie po śladzie itp.
- nie lubi podejmować czynności manualnych tj. majsterkowanie, malowanie, rysowanie, klejenie, wycinanie, lepienie,
- gdy nadmiernie unika brudzenia się, chce mieć zawsze czyste ręce, prosi rodzica aby go wyręczył
- ma trudności z samoobsługą tj. ubieranie się, rozbieranie, mycie, czesanie, zapinanie guzików, wiązanie butów,
- unika dotykania określonych faktur np. szorstkich, gładkich, śliskich itp.
- wykonuje czynności manualne w bardzo wolnym tempie, co znacznie opóźnia mu pracę na tle grupy
- prace manualne wykonuje szybko, niedokładnie, niedbale,
- mają trudności z nauką pisania, litery są niezgrabne, nie mieszczą się w liniaturze, pismo jest mało czytelne,
- ma problemy logopedyczne, ponieważ ćwiczenia motoryki małej bezpośrednio wpływają na obszar mózgu odpowiedzialny za rozwój mowy,
PRZYCZYNY NISKIEJ SPRAWNOŚCI MANUALNEJ U DZIECI:
- zaburzenia rozwojowe/okołoporodowe
- wcześniactwo
- mała aktywność fizyczna dziecka/rodziny
- otyłość,
- napięcie mięśniowe zbyt niskie (wiotkie) lub silne (wzmożone)
- zaburzenia z obszaru integracji sensorycznej m.in.. zaburzenia układu dotykowego, nadwrażliwość dotykowa, słaba koordynacja wzrokowo-ruchowa, trudności z percepcją wzrokową
- słaba koncentracja, brak motywacji do nauki
- brak stymulacji środowiska (stereotypowe myślenie : “jeśli nie lubi rysować to nie musi”, “nie każdy musi być artystą”)
- wyręczanie dziecka w czynnościach samoobsługowych, brak stymulacji do samodzielności
- media, tv, które zastępują naturalną zabawę dziecka – jedyną drogę do prawidłowego rozwoju, zdobywania naturalnych doświadczeń,
Prowadzimy zapisy
telefonicznie:
600-588-887, 696-375-998
lub mailowo:
Prowadzimy zapisy
telefonicznie:
600-588-887, 696-375-998
lub mailowo: