Szkolenie wraz ze swoim zespołem poprowadzi mgr. Izabela Gelleta
Całość szkolenia składa się z 2 części: teoretycznej i praktycznej.
Można zapisać się na dowolnie wybraną część. Przy czym zachęcamy do uczestnictwa w pełnym kursie który daje uprawnienia do pracy z dziećmi.
Część I teoretyczna
Harmonogram szkolenia:
PROGRAM:
CZĘŚĆ I – 10 godzin dydaktycznych cena 300zł.
Z uwagi na stan epidemiologiczny część teoretyczna będzie dostępna on-line na kanale youtube w terminie od 4 do 22 lutego.
1. Anatomia funkcjonalna kończyny górnej i ręki w zarysie.
2. Kinezjologia (analiza ruchów) kończyny górnej i ręki:
– wzorce ruchowe łopatki i kończyny górnej
– kombinacje wzorców ruchowych kończyny górnej ze wzorcami ruchowymi tułowia.
3. Rozwój kontroli motorycznej oraz ruchomości kończyny górnej i ręki, rozwój chwytu globalnego i precyzyjnego:
– rozwój ruchowy w kontekście wpływu prawidłowego napięcia mięśniowego na funkcje ręki
– prawidłowy rozkład posturalnego napięcia mięśniowego, kontrola centralna i jej wpływ na motorykę małą.
4. „Praca” ręki a funkcje oralne:
– wyhamowanie współruchów w obrębie drugiej ręki, warg i języka.
5. Zaburzenia funkcji wzrokowych oraz procesów lateralizacji w aspekcie terapii ręki.
• Podstawowe funkcje wzrokowe oraz wady wzroku u dziecka.
• Objawy zaburzeń, trudności oraz problemy funkcjonalne – charakterystyka w aspekcie rozwoju mechanizmów posturalnych i funkcji szkolnych.
• Ćwiczenia terapeutyczne prowadzące do normalizacji funkcji wzrokowych oraz poprawy funkcjonowania dziecka w zakresie tego systemu zmysłowego w aspekcie terapii motoryczno-sensorycznych.
6. Lateralizacja w ujęciu teoretycznym oraz rozwojowym:
– neuroanatomiczne podstawy lateralizacji
– modele lateralizacji
– sposoby badania w formie testowej i obserwacyjnej.
• Czynniki wpływające na proces lateralizacji.
• Problemy i zaburzenia w procesie lateralizacji oraz ich skutki rozwojowe, ze szczególnym uwzględnieniem procesów uczenia się.
Uczestnik po opłaceniu kursu dostanie specjalny link dostępowy do zakupionych materiałów.
Część II praktyczna
CZĘŚĆ II – 16 godzin dydaktycznych (6-7 Luty 2021) Cena 550 zł.
1. Funkcjonalna ocena motoryki małej u dzieci – kwestionariusz badania kończyny górnej i ręki.
2. Propozycje ćwiczeń terapeutycznych w zakresie kończyny górnej i ręki:
– ćwiczenia obręczy barkowej, ramienia, stawu łokciowego, przedramienia, nadgarstka, dłoni i palców
– ćwiczenia ruchów globalnych i precyzyjnych, funkcji dnia codziennego oraz funkcji grafomotorycznych.
– Funkcje kończyny górnej i ręki (analiza motoryczna), czynności funkcjonalne w życiu codziennym:
– funkcje kończyny górnej i ręki w aktywnościach motorycznych (ciągnięcie, pchanie, podpór, zwis, podnoszenie, noszenie, rzuty, chwyty, manipulacja) – połączenie ww. funkcji ze stabilizacją oraz przystosowaniem posturalnym, równowagą, koordynacją ruchową i wzrokowo-ruchową.
3. Ręka spastyczna, ręka „wiotka”, zmieniony rozkład napięcia mięśniowego w obrębie ręki – podejścia terapeutyczne do usprawniania ręki w zależności od rodzaju zaburzeń napięcia mięśniowego.
4. Usprawnianie polisensoryczne ręki:
– stymulacja czuciowo-dotykowa kończyny górnej i ręki
– masaż
– stymulacja bodźcami termicznym
– taping.
5. Inne aspekty w „terapii ręki”:
– dobór pozycji ciała do funkcji, prawidłowe siedzenie, normalizacja napięcia mięśniowego w pracy stolikowej
– prawidłowy i nieprawidłowy chwyt „pisarski” oraz jego funkcjonalne modyfikacje
– adaptacja pomocy terapeutycznych
– aktywności życia codziennego – „terapia ręki” poprzez zabawę i codzienne aktywności.
6. Budowanie planu terapii, zasady układania programu terapeutycznego.
Całość kursu kończy się wydaniem certyfikatu uprawniającego do prowadzenia terapii i diagnozy u dzieci. (oczywiście dla osób z wykształceniem pedagogicznym lub innym uprawniającym do pracy z dziećmi.)
Prowadzimy zapisy
telefonicznie:
600-588-887, 696-375-998
lub mailowo: